Monday, May 31

salam satu malaysia...heheheh..(bersemangat beb..br pas blik kg...)

Alkisahnye sayer blik kg...(sayer???pas blik kg nie dh jd sopan..hehehee.)..sayer hepi sgt dpt blik kg...dlm kol 8 pg smpai umh..penat giler beb...tp penat pon xpe sb dpt jmpe bonda n ayahanda tercinta..hehehee...yg besh nyer blik umah mak bt laksa..yam..yammm....mmg byk sayer bedal laksa hari 2....perut kenyang tollll...masa sayer ngh syok2 mkn 2 tibe2....assalamulaikum....assalamulaikum..pok cik...oooooo..pok cik...mok cik...oooooo mok cik....wa dlm hati...pe hal la budak2 nie...bising tol..kaco wa nk mkn laksa..(dh tuka wa lak..kwang...kwangggggg)...mak wa pon kua g jenguk sape la yg dtg 2..."mok cik...kito napok angso mok cik jatuh dale parit..."..seminggu dh duk dale 2..cian ambo tgk..kurus kering..."gtau budak botak dgn termengah2.."la...patutlah ..angso mok cik xdop..rupenye jatuh dale parit..mok cik ingat kena baham ngn musang..."...mak aku lak menjawab....aku duk dgr je perbualan mereka.....hahahhaaa..tersengeh-sengeh daku dlm hati...DUK ASYIK dgr dorang bercerita pasal kehilangan angsa..aku pon rasa terharu sbb angsa aku dapat dijumpai  smula..cian die jatuh dlm parit..seminggu lak 2 tanpa makan n minum...lepas je budak-budak2 2 bercerita..mak ngn ayah terus berlari2 mendapatkan motor untuk g amek angsa kesayangan mereka itu...yang aku xtahan nyer nk gelak smpai pecah perut...mak ngn ayah nek moto berasingan...ayah nek skuter biru...mak lak nek moto EX5...lawak tol..aku ingat dorong nek same2..ngn pecutan moto yg mengalahkan mat rempit..dorang terus memecut moto msg2...tinggal aku kt umh sorang...xsabar nk tgok angsa yg bakal bawa pulang nanti...dlam setengan jam menungu akhir aku dpt tgk angsa 2 selamat dbawa pulang..Alhamdullilah..2 lah alkisahnyer angsaku tersAyaNg..selepas 3 hari bercuti aku kembali ke UItmPP..selamat smpai tepat jam 1 pg..tp pak cik guard xbg lak keta abg aku msuk..aku pon smbil mengalas beg berat SHELL aku yg dh lapuk 2 terus menuju ke umh..wa berat tol brg nie..xlarat beb...smbil jln sorang2 2 mate aku melilau atas bwh bangunan kolej..seram beb..sorang diri pagi2 buta nie..tp ku KUAT KAN HATI...tibe2..yang aku xnk tgk akhirnya aku tgk gak..waaaaa...makkkkkk..takut....smbil xcaye ape yg aku tgk 2..aku tgk byk kali utk kepastian..tp benda yg same jer..ape benda 2 pikir la sendiri beb..hahahahaaa..aku terus berlari dengan sekuat hati...tp xdpt...waaaa nape nie...rupenye brg byk sgt..nk lari pon xlarat..nmpknyer terpaksa la aku jln slow..gigil tgn aku..tp nasib baikla die xtnya aku...bak kata nasuha.."dik sorang jer..nk sayer teman x.." lau die tnye cm2 mmg pengsan la aku...smbil menghitung masa bile la nk sampai bilik nie...ku tunduk je kpala..tkt nk pandang atas lg..benda 2 ade kt level 5..kat beranda..huhuuuu..akhir dgn iringan doa yg xputus2 dr mulutku ini..smpai gak aku kt bilik...nsb bek roomate ku bukak pintu cpt...alhamdullilah ..slmat smpai..terus mandi n amek wuduk...ku perlu bersihkan diri stelah sehari perjalanan dr klate..igauan ngeri itu terus bermain dpikiran aku hingga la aku terlena kepenatan...2 la alkisahnye cite aku...wasalam

p/s-jgn jalan sorang2 lg..nt jumpe cik han..hahahahahaha 


4 comments:

Unknown said...

gile r c'sah.....(ayat ini brmksud=hebat tul...bkn c'sah gile :-P)....

betul2 nmpk ke?

kuepelita said...

btoi shera..td dh g check tkt baju ke ape..tp kt c2 mmg xde ape pon...

JewelleryBox said...

gilo ah mu...kalu aku, aku tinggal brg situ jah...lari derah, pah esok baru amik...yang penting sapa bilik dulu...tp sapo la roomate mu yang baik hati, tunggu mu sapa kul 2 pagi...baik kan dia?? hahaha...

kuepelita said...

tinggal brg tkt amek ko pontianak 2 wei..rugi la kalu die amek gak..huhuuuuuu..2 r sapo la roomate aku 2..jurus bena nah..hahaa