salam lebaran

mood rye..hehehee..

dr http://tazkirahs.blogspot.com (murah rezeki)



Petua Murahkan Rezeki Dan Dijauhkan Kesulitan Hidup
Berdoalah… Minta Allah murahkan rezeki kita dan jauhkan dari kesulitan hidup. Menurut Ustazah Dr. Fatma Zaharah, saat doa mujarab ialah:

1. Setiap hari jumaat (mulai maghrib hari khamis sampai maghrib jumaat)
2. Waktu hujan mula turun...(jangan mengeluh, angkat tangan terus berdoa)
3. Setiap malam (1/3 mlm maksudnya dalam pukul 3-5 buat sembahyang tahjud, hajat ,
taubat)
4. Sebelum subuh (sebelum azan dah bersedia ada atas tikar sembahyang, istighfar dulu)
5. Sebelum Maghrib (sama seperti subuh)
6. Dalam bulan puasa sebelum berbuka puasa .
7. Waktu sakit (jangan mengeluh...masa inilah doa dimakbulkan sebab kifarah-kifarah dosa kita...)

Insyaallah setiap doa tu ALLAH makbulkan cuma jangan pernah putus asa....

Untuk hilangkan kesulitan dalam hidup ini

1. Banyakkan Istighfar
2. Amalkan doa nabi Yunus
3. Solat taubat setiap malam
4. Berdoa dengan nama2 Allah...asmaulhusna...

Ya Allah,
sekiranya rezeki kami berada di langit,
maka turunkanlah ia;
jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia,
dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah.
Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh,
dekatkanlah ia;
jika ia sedikit, banyakkanlah ia;
dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami,
mudahkanlah ia,
serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami
dengan kemuliaan, kepemurahan dan kebaikanMu,
dengan rahmatMu,
wahai Yang Maha Pengasihi
diantara yang pengasih.

10 petanda menunjukkan dia adalah jodoh kita -

Gunakan seluruh pancaindera,Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Tuhan yang maha esa. Tetapi bagaimana kita hendak mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Tuhan mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi, spiritual dan fizikal antara keduanya.
Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang lovely perkatakan? Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita ;

1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik.
Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang atau selesa bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.
Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
3. Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan.
Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini.
Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
4. Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita.
Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan.
Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung.
Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka.
Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar.
Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama.
Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan.
Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
7. Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar.
Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita.
Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, ‘lidah sendiri lagikan tergigit, inikan pula suami isteri’. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih.
Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.
8. Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut.Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita.Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita.
Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya. Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.
9. Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya.Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu.
Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
10. Mimpi
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi.Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya.

Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara. Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.
Fikirkanlah. Adakah dia jodoh kita..?

“ Manusia merancang, Allah menentukan..”
                                                            

salam sume

gue nk wish camat berposa...

idup oooo idup...

salam 1 malaysia.....heheheheehee


helo brother n sista....pekabo sume????/
hrp chat sume erkkkkk...

gue????gue chat...alhamdullilah...tp

gue ade sdikit sakit tekak n idung nie....mcm nk dmm pom der....oooooo....xnk...

gue sbnarnya nk citer hal idup gue yg dh menjangkau 23 taun nie...mude lg kan...hehehehehe

pejam celik pejam celik dh hmpir 2 thn gue kt puncak perdana VS shah lam nie....
demi mndptkan sebuah kejayaan gue terpaksa duk cini...
mcm2 pengalaman gue dpt..ade yg manis n ader yg pahit...
nk citer sume mmg panjang meleret beb...ckupla gue jer yg rase...
pe2 pom gue mmg hepi menjalani idup yg penuh bermakna nie...idup adalah satu anugerah yg tak terhingga dr ALLAH SWT...So same2 lh kite hargainya k...chau dlu...wslm

nape???????

dh nape bt cam2...gue tertanye2 dlm hati..sampai hati ko bt cam2..ape salah die....ape die dh bt kt ko smpai tergamak ko bt die cm2...die xbslh langsung tau...mmg ko kejam...berhati binatang...ko bhati perut...gue xputus menyampah sorang diri dlm hati...gue harap die dpt balasan yg setimpal atas perbuatannya..gue xdpt maafkan perbuatan itu..gue xdpt time perbuatannya itu....sungguh kejam...maafla gue emosi cikit...bab2 kejam cmni mmg gue xley time....gue pantang lau ade yg berhatu kejam cam2...gue BENCI...die kejam...kejam..kejam...


EMOSI gue xstabil cikit sbb td gue bc Metro pastu tgk tjuk yg makin hangat di kala ini Masalah pembuangan bayi....

Seorang ibu bersifat syaitan dipercayai mencekik bayi dilahirkannya sehingga mati, sebelum mayatnya dibungkus dan ditanam di sebuah ladang di Jalan Jerecoh, Kinabatangan....


gue sedih beb...i mate gue hampir bercucuran bc bayi yg xberdosa ...nape la tergamak pompuan 2 bt camtu kt anak sendiri..gue wlopn agak rock tp gue tetap ade naluri keibuan beb (ehemmmm ehemmm)...nmpk je sempoi cmni tp soAL perasaan gue sensetif tau..hati gue mdh tersentuh...gue hrp ade keadilan utk baby itu

ALFATIHAH gue sedekahkan....
semoga pe yg terjd kite jadikan iktibar tuk diri gue n kwn2 yg len...



lalalaalaa

selamatkan bumi kite

cube teka ape maksud pic nie...heheheee

fuh..selamat...alhamdulillah

tika catatan nie dcatat...nafas gue masih tercunggap.....huhhhhhhhhuhhhh....dasyat giler ribut tadi...fuhhhh...hampir berterbangan body gue yg cun nie..nsb bek gue mengunakan teknik pertimbangan bdn yg ok...selamat dr dbawa arus angin yg kuat...mmg gue lari sekuaa sekeliling gue sume pokok2 hmpir tumbang...gue menggigil ketakutan..dlm hati gue berbicara jgnla kena bdn gue nie....ribut semakin menganas....gue tetap berlari meneruskan perjalanan gue...larian gue semakin laju lau ade cheetah pom kalah...hebat mmg hebat larian gue...wlpon gue dh lari 10000000km/j tp gue rasekan larian gue xckup mantap lantas gue tmbah lg kepantasan kpd 3000000 km/j...mmg giler ar...laju siot...akhirnye gue smpai gak dlm cls....selamat dr ribut taufan td...wassalam


p/s-cerita nie ditambah ngn unsur menipu cket ekkk..

komuter yg Membaukan...

seperti mane tjk diatas Komuter yang Membaukan... 
gue suke lepak2 umh akak gue yg kt ampang 2...so tiap2 mingu gue akn terbang gi sane..gue bkn utromen yg ade power leh terbang..gue xde sayap beb...so terpaksalah gue nek tren jew..tren nie dlm erti kata len komuter keretapi tanah melayu...gue mmg suke nek pengangkutan awam nie..cpt n jimat..tp gue xtahan nyer bile nek tren nie permasalahan tentang BAu...SoAL BAU MEMANG idung gue xleh tipu...even idung kembang pom xkan dpt than soal bau nie...bau nie dtg dr bangla2 yg perasan hensem..bau dorang mmg bole buat taik telinga gue cair ar...mmg Keras baunyer..uhukkkkkk...bile ramai sgt terasak2 dlm tren 2 mmg bau akn melayang menghingapi tubuh wangi mcm gue...gue xtahan bau ni  rase nk BOM je bangla2 nie..bia sume tinggal debu je...hahahahaa..tp gue xleh bt cm2 sbb gue nie xnk kena gangu ngn roh2 mereka nt...taKUT

tapi seKARANG....sume dh brubah...
skrng lg besh nek tren sbb dh ade coach untuk wanita...yg dberi name Ladies's coach....
gue dh rase slmt..rase tenang je nek tren..xmcm dlu lg....
tp ape yg melucukan gue ade gak Org laki yg rase dirinye pompuan...hahahahaha
dh name lg ladies's coach mstila tok pompuan..so pandailah Pk...yg korang join skali duk coach pompuan 2 bt pe..sengal tol..sekali kn Marah ngn pengawal padan muka...hehehehehee...ade 1 ari 2 gue tgk laki 2 selamba jer msk coach pompuan..relaks je msk....sume mate dh tgk kt die...tp die selamba badak jew...."encik sila kuar...nie utk pompuan jer...len kali sila baca arahan yer..." arah sorang polis bantuan....gue dh gelak kuat2...tp dlm hati jer...kang xpasal gue lak dihalau kuar...ermmmm mcm mnsia kan...sume pelbagai ragam...so laki 2 pom kuar la smbil termalu2....
wasalam....

p/s-sile pastikan anda bc arahan...

sementra waktu

dh tuka lg template nie kwn...krn terlalu byk sgt template..last aku pilih color black nie je..hahahahaa

mcm lalang

seperti tajuk di atas..gue mcm lalang..asyik tuka template jew..

ISRAEL BENGONG....TUIKKKKKKK..TUIKKKKKKK

KUALA LUMPUR: “Sejak tengah malam semalam (kelmarin) saya cuba hubungi suami tapi tak dapat. Alhamdulillah, jam 6 petang tadi (semalam), suami hubungi dan beritahu dia selamat,” kata Dr Yuhanis Fazlina Fazil, 36.
Suaminya, Ahli Parlimen kawasan Parit, Mohd Nizar Zakaria, 41, adalah seorang daripada anggota konvoi misi penghantaran bantuan kemanusiaan ke Semenanjung Gaza membabitkan enam kapal dan sebuah daripada kapal berkenaan, Mavi Marmala diserang komando tentera laut Israel jam 10.30 pagi (waktu Malaysia) semalam. Dr Yuhanis berkata, dalam perbualan telefon kira-kira 10 minit itu, Mohd Nizar memberitahu dia sudah dimaklumkan bahawa Israel akan menyerang kapal misi bantuan terbabit.

“Kami hanya dapat berbual seketika. Perkara pertama suami beritahu ialah kapal Rachel Corrie yang dinaikinya bersama dua petugas TV3 tidak terbabit dalam serangan itu.

“Suami juga memaklumkan tak mengetahui status kedudukan kapal dinaikinya ketika itu...dia kata hanya di kelilingi laut. Ke mana arah perjalanan selepas ini sama ada meneruskan misi atau berpatah balik juga tidak diketahuinya,” katanya.

Dr Yuhanis berkata, suaminya sempat bertanya mengenai bayi lelaki mereka, Mohd Nursharir yang belum pun sebulan usianya ketika Mohd Nizar menyertai misi Perdana Global Peace Organisation (PGPO) pada 22 Mei lalu.

Sementara itu, jurucakap TV3 ketika dihubungi berkata, kapal Rachel Corrie yang membawa wartawan Halim Mohamed dan jurukamera Mohd Jufri Judin terselamat daripada serangan itu disebabkan tertinggal jauh di belakang.

“Sebelum ini, kapal terbabit terpaksa memperlahankan kelajuan kerana menghadapi masalah teknikal.

“Kapal terbabit belum sempat memasuki perairan Gaza ketika serangan Israel terhadap kapal Turki Mavi Marmara yang sudah berada jauh di hadapan,” katanya.

BLOGGER AWARD..thanks fifi

salam satu malaysia...heheheh..(bersemangat beb..br pas blik kg...)

Alkisahnye sayer blik kg...(sayer???pas blik kg nie dh jd sopan..hehehee.)..sayer hepi sgt dpt blik kg...dlm kol 8 pg smpai umh..penat giler beb...tp penat pon xpe sb dpt jmpe bonda n ayahanda tercinta..hehehee...yg besh nyer blik umah mak bt laksa..yam..yammm....mmg byk sayer bedal laksa hari 2....perut kenyang tollll...masa sayer ngh syok2 mkn 2 tibe2....assalamulaikum....assalamulaikum..pok cik...oooooo..pok cik...mok cik...oooooo mok cik....wa dlm hati...pe hal la budak2 nie...bising tol..kaco wa nk mkn laksa..(dh tuka wa lak..kwang...kwangggggg)...mak wa pon kua g jenguk sape la yg dtg 2..."mok cik...kito napok angso mok cik jatuh dale parit..."..seminggu dh duk dale 2..cian ambo tgk..kurus kering..."gtau budak botak dgn termengah2.."la...patutlah ..angso mok cik xdop..rupenye jatuh dale parit..mok cik ingat kena baham ngn musang..."...mak aku lak menjawab....aku duk dgr je perbualan mereka.....hahahhaaa..tersengeh-sengeh daku dlm hati...DUK ASYIK dgr dorang bercerita pasal kehilangan angsa..aku pon rasa terharu sbb angsa aku dapat dijumpai  smula..cian die jatuh dlm parit..seminggu lak 2 tanpa makan n minum...lepas je budak-budak2 2 bercerita..mak ngn ayah terus berlari2 mendapatkan motor untuk g amek angsa kesayangan mereka itu...yang aku xtahan nyer nk gelak smpai pecah perut...mak ngn ayah nek moto berasingan...ayah nek skuter biru...mak lak nek moto EX5...lawak tol..aku ingat dorong nek same2..ngn pecutan moto yg mengalahkan mat rempit..dorang terus memecut moto msg2...tinggal aku kt umh sorang...xsabar nk tgok angsa yg bakal bawa pulang nanti...dlam setengan jam menungu akhir aku dpt tgk angsa 2 selamat dbawa pulang..Alhamdullilah..2 lah alkisahnyer angsaku tersAyaNg..selepas 3 hari bercuti aku kembali ke UItmPP..selamat smpai tepat jam 1 pg..tp pak cik guard xbg lak keta abg aku msuk..aku pon smbil mengalas beg berat SHELL aku yg dh lapuk 2 terus menuju ke umh..wa berat tol brg nie..xlarat beb...smbil jln sorang2 2 mate aku melilau atas bwh bangunan kolej..seram beb..sorang diri pagi2 buta nie..tp ku KUAT KAN HATI...tibe2..yang aku xnk tgk akhirnya aku tgk gak..waaaaa...makkkkkk..takut....smbil xcaye ape yg aku tgk 2..aku tgk byk kali utk kepastian..tp benda yg same jer..ape benda 2 pikir la sendiri beb..hahahahaaa..aku terus berlari dengan sekuat hati...tp xdpt...waaaa nape nie...rupenye brg byk sgt..nk lari pon xlarat..nmpknyer terpaksa la aku jln slow..gigil tgn aku..tp nasib baikla die xtnya aku...bak kata nasuha.."dik sorang jer..nk sayer teman x.." lau die tnye cm2 mmg pengsan la aku...smbil menghitung masa bile la nk sampai bilik nie...ku tunduk je kpala..tkt nk pandang atas lg..benda 2 ade kt level 5..kat beranda..huhuuuu..akhir dgn iringan doa yg xputus2 dr mulutku ini..smpai gak aku kt bilik...nsb bek roomate ku bukak pintu cpt...alhamdullilah ..slmat smpai..terus mandi n amek wuduk...ku perlu bersihkan diri stelah sehari perjalanan dr klate..igauan ngeri itu terus bermain dpikiran aku hingga la aku terlena kepenatan...2 la alkisahnye cite aku...wasalam

p/s-jgn jalan sorang2 lg..nt jumpe cik han..hahahahahaha 


Hmm kasi ajar sama dia..

Hi Beb
sok cuti..wow beshhh..mlm nie gue blik klate..gue hepi xterkata..rase nk melompat smpai ke bulan je..hhehehehee..gue bkn pe..rase rindu membuak2 dh kt kmpung 2..wlaupon kg gue bkn seindah KL @ sehebat KLCC tp gue bangga beb..bangga sbb gue dlahirkan disitu..kg gue sume ade..sungai ade..sawah padi ade..kebun2 yg menghijau pon ade...kg gue xde lrt @ komuter mcm kt KL nie beb..wlaupon sume 2 xde tp gue xkisah beb..tp lau ade besh gak..kuikuiiiii..kdg2 gue tgk umah gue kt kg 2 dh mcm zoo negara..emak gue suke menternak beb..ayam ade angsa pon ade..kdg2 gue terasa hati gak ngn mak gue sbb "dorang" lbh mendapat perhatian dr mak gue..dorang merujuk kpd si ayam n angsa...gue mcm disisihkan beb..ape x nyer dorang 2 slalu mak gue suapkan..gue xde lak..memang btuah ar dorang 2..kdg2 rase nk sembelih jer dorang 2..mkn terus br padan muke..hahahahahaa....ayah gue lak suke bela lembu...dr ank lembu sampai bapak lembu sume ade..dh mcm keluarga bahagia lak dorang 2..tp gue xkisah beb..asalkan dorang xgangu gue..gue xnk kena tanduk beb..kang xpasal2 ade lg yg kena sembelih..tp dlm2 byk haiwan nie..gue paling menyampah ngn angsa beb..dorang nie lau xgangu gue mmg xsah..kol 5 pg dh bising kejut gue dr tdo..borim ar beb..mulut bising dr murai lak dorang 2...tp gue paling nk marah sb dorang dh cederakan gue beb..yg 2 mmg xleh blah..ade ke ptut dorang "patuk" perut gue...ermmm bleh ke gune perkataan patuk 2...arrr lantak lah..sakit beb...tanpa gue sedari..gue dh gune seluruh kekkuatan gue..dari bawah bumi hingga ke langit biru...ngn kuasa ultromen gue..gue pegang leher die...gue hayung2 360 darjah...pusing mcm ulromen berputar..gue baling mcm lemper cakera mcm pertandingan 2...terpelanting angsa 2.waaaa lega..padan muke die..puas hati gue..sape suh die cederakan gue..tp lau mak gue tau gue bt cmtu mmg hbs la gue..tp skrang sume 2 dh xde..yang tinggal hnyalah ayam je..lembu dh xde sbb ayah gue dh malas nk bela..angsa lak dh tua2..sume meningal dunia..tp ade gak yg kena baham..bile gue blik kg idup gue dh tenang sbb dorang dh xde nk bising2 lg,...gue tdo ngn aman beb..klah beb gue xlarat dh nk story..nt episode akan dtng gue cerita lak gue n sungai kt blakang umah gue..sungai nie byk kenangan ngn gue beb..k gue out dlu..wassalam...



Ku tak bisa

Benarkah itu cinta
Cinta yang ku cari
Jika benarlah ia ku bersyukur
Saat ku bersamamu
Sungguh ku hargai
Kau penawar segala buat ku
Sungguh ku tak menyangka
Ini semua terjadi
Namun ku rela pemergianmu

Ku tak bisa
Ku tabahkan hati ini
Ku mohon padaMu
Berikan ku kekuatan mengharunginya
Ini semua terjadi takdir yang menentukan
Ku kuatkan semangat
Untuk meneruskan
Sungguh ku tak menyangka ini semua terjadi
Namun ku rela pemergianmu

Aku redha apa yang berlaku
Berikan ku petunjuk
Agar ku sejahtera

Ku tahu ini benar berlaku
Inilah kenyataannya
Ku tak bisa
Melupakan kisah cinta kau dan aku

Ku tak bisa
Menyayangi selain dirimu
Ku tak bisa
Menghadapi hari mendatang tanpamu
Ku tahu ini benar berlaku
Inilah kenyataannya
Ku tak bisa

problem gue...

gue sbnarnye byk poblem beb..disini gue ingin listkan bberape mslh gue..

a)mslh mencari template yg sesuai utk blog gue nie..gue dh byk kali tuka template...sbb gue msh mencari keserasian roh bsama template2 yg sesuai ngn jiwa gue yg agak happening nie..

b)mslh pgunaan pangilan kpd diri gue..gue xtau nk bhasakan diri gue ape..nk gune 'sayer' ke.....'aku' ke....ape kew...tp stakat nie gue slesa ngn 'gue' je.gue arap kome sume dpt tlg gue settlekan poblem nie..

Create a great retro pattern that you can use in most retro style illustrations.

newz design gue



gue gune combination pelbagai color..also use a custom shape tool yg pelbagai color..text gue ambil kata2 motivasi dr hm tuah..gue punye idola..gue suke karya2 die..besh

xde budget..

wa dgr 1 lg berite yg amat MENDUkacitakan wa.stat ari rabu nie..pihak uitm dh xsediakan lg mkanan utk budak2 3P..mkne terpaksa lah wa ngn kwn2 wa yg len mkn gune budget sendiri..WA BKN XSUKE gune duit sendiri tp masalahnyer nape tibe ke stop lak bg makanan free..wa xkisah beb..wa xsalahkan uitm..lgpon dpt msk program nie pon wa dh brsyukur sgt..wa lau bole nk idup berdikari..uitm dh byk kasi wa kmudahan..wa amat brterima kaseh..selagi wa bergelar produk uitm selagi itulah wa akan menabur bakti pd uitm..tp bile dh stop mknan nie..mane wa sempat nk makan beb..rehat kol 1 hingga 2 jer..pastu tyme mane wa nk mkan..nampk gayenye terpaksalah wa ikat perut wa ngn tali lembu..waaaaa sedih bbeb...waaawaaaaaa...sbr je...wasalam

hati yg kau sakiti...

Jangan pernah katakan bahwa cintamu hanyalah untukku
Karena kini kau telah membaginya
Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

Ku menangis... membayangkan

Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis... melepaskan

Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah disakiti

Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu

Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

Ku menangis... membayangkan

Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis... melepaskan

Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah kau sakiti

Ku menangis...

Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah....
Kau sakiti...

life.

never..never..never give up..

tik tok tik top..skrang da kol 2..makne nye tyme rehat gue dh hbs...waaaaa...wa bkn pe cume td rest jap blik umh..mkn2 n solat..so gue borak2 jap ngn housemate gue..gue tgk muke dorang ade yg hepi n ade yg sedey..lalu gue bertanye..."camne korang punye exm td..lulus ke x..gue cume brbasi-basi btanya..."bole lah..rmail yg fail"..rase nk tersembur biji-biji nasi dr mlt gue..rmail fail..waaa mmg susah ar nk dpt certificated nie..lalu gue pon berpikir sejenak..mcm ne lah nsib gue nt..gue punyer adobe photoshop nie..dh lah gue punye soalan lg byk dr dorang..tp xpe..gue cube bt yg terbaik..gue dtg cini nk dptkan certificated 2..hrp dpt..gue cubelah sbaik mgkin..lau xdpt gak makne gue xde rezeki kot..gue lame lg kt s.alam nie..xsbr nk hbskan program nie..gue nk jd designer yg berjaya n berwawasan..hahahah...wasalam

xde mood

naper rase cam xde mood je pagi nie..nk buat design pon xde idea..nape erk..rindu kg kot..aduyai nape la terlalu rindu nie. .nk blik..nk balik..TULUM..TULUM..kuikui...lau ikut hati gua yg terlalu rindukan kg nie..pagi nie gak rase nk terbang blik kg..waaaaaaa....rase xsbr je nk hbs program nie..dh nek borim dh duk ngadap pc nie..mate pon dh nek JuLing tau..sabar je lah..gua bkn ape..gua ingat pesan mak.."sah..study lelok..tyme study jgn men2..focus dlm cls.."gua ingat pesanan 2..tp nie bkn cls tp program semata2 untk melayakan gua dpt profesional certified from adobe..nk dpt benda nie bkn senang beb..jujur gua ckp..mmg payah..tp gua usahakan gak sampai dpt..gua nk berterima kasih kt pihak uitm cz sudi menaja gua n rakan utk join program nie.time kaseh byk wooo..uitm sentiasa dihati wa..gua bkn apa dari bazir masa kt umah lbh bek gua join program nie..gua xnk org ckp gua belia yg xberwawasan..gua ade misi n visi beb..slgi gua mampu mencari ilmu slgi 2 gua akn usahakan..idup mesti bwawasan baru bersemangat beb..idup xtanpa cinta xpe...tp jgn idup tanpa arah dah ler erk..cinta bole dicari tp Ilmu ssg beb..hnya yg mampu je yg akan dpt...nape gua merepek smpai cinta2 nie..huh..benci tol...benci nape..lu pikir la sendiri...wasalam..

bagan lalang yg indah..

pagi nie gua nak citer cket arr...gua nak trime kaseh ar kt akak gua cz sudi blanja mkn gua kt bagan lalang,sepang..mmg nikmat mkn ikan bakar kt c2..menikmati keindahan muara ..mmg jiwang ar beb..gua pg pon dh lewat dlm kol 9mlm..besh ar gak sbb sume trut join..akak2,abg ipar ank2 sedara sume ade..abg gua pon ade gak..abg kandung yer..jgn slh paham..korang nie bkn gua xtau slalu je slh paham..gua bertuah ar sbb ade rmai kakak yg baik2 mcm gua..hahahaha..gua bkn prasaan baik tp sering je gua dgr kt telinga gua nie org ckp mcm 2..

Poster perfume








maka terhasil lah....

jeng..jenggggg


my design of business card













SampLe of my design


lau sape2 rasa bminat nk tempah Business Card leh la menghubungi aku erkkk...heheheeheheee...byk lg sample2 yg len tau...

simpati...

ade one day 2...aku pi SOGO ngan akak n anak2 buah akuss…masa nk lalu jalan pi SOGO 2 aku tertengok sorang akak duk kt lantai sambil menunduk mukanya…dalam hati rasa kesian lak tengok die duk minta sedekah…orgnya mude lg mb dlm lingkungan 30-an..tp ape yang menambahkan kesedihan aku ialah bile tengok anaknye yang masih kecil bermain2 kt lantai kotor 2..menyayat hati aku tgk…anak kecil 2 rase2 nya dlm 1thn kot..tak tergambarnya rasa sedih ble tgk dia mcm 2..walaupun aku xknl dia tp sbg mnsia aku rasa simpati ngn nasibnya..tp apakan daya berat mata memandang berat lg bahunya memikul…simpati dengan nasib nya…andaian ku die mungkin kehilangan suami…mb jgak suaminya sakit..bermacam2 andaian dlm kepala aku nie tp xde pihak ke yg dapat membantu golongan seprti itu..walaupun rakyat Malaysia terkenal ngan sikap yg pemurah tp sampai bile dia akan tinggal disitu untuk mohon simpati..masa ondaway nk balik sekali lg aku tgk die tp kini bersama 3 lg anaknya..sume masih kecil2 mb 8-1 thn…entahlah aku hanya mampu menyuarakan simpati tp aku sendiri xmampu nk mnolongnya len la kalo aku jutawan..harap2 pihak bertanggungjawab dpt meninjau golongon2 seperti ini untuk membantu demi masa depan anak2 mereka…

sayer sayang mak...

sayer sayang mak sayer..ayah pon sayang gak..hehehehee...sayer rindu mak...

Haiiiiiii.....

now i taking APEPM

Untuk sahabat sekalian..........

Ku persembahkan kepada semua sahabatku yang telah banyak mengajarkan erti kehidupan.Dalam dunia ini,kita tidak punya sesiapa kecuali diri sendiri.Tetapi dalam kita bersendiri,kita beruntung kerana memiliki seorang sahabat yang memahami kita

Sesungguhnya hampir separuh daripada kejayaan yang kita miliki adalah hasil perit jerih perjuangan sejak awal perkenalan.Walau sebanyak mana dan sedikit mana pun jasa ,aku tatap mengenangnya lantaran telah sekian lama bersama merasai susah senang kehidupan.

Ingatlah bahawa persahabatan itu walau sedingin mana sekali pun,ia bukanlah mudah untuk menerima permusuhan kerana jalan perjalinan telah mengorbankan wang ringgit,pengalaman dan pengetahuan malahan segala-galanya.

Sebagai mana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran seorang sahabat, maka begitu jua ia.Tetapi kita sering terlupa akan hal itu.Kita Cuma mengambil kita tentang harapan dan perasaan kita.

Suka duka adalah lumrah persahabatan.Tidaklah kita merasakan hidup ini begitu indah melainkan setelah kita menemuikan dan membezakan nilai kebahagian setelah benar-benar merasai dalam keperitan

stop to LOVING..........................
@kuepelita's blog. Powered by Blogger.