Thursday, May 20

simpati...

ade one day 2...aku pi SOGO ngan akak n anak2 buah akuss…masa nk lalu jalan pi SOGO 2 aku tertengok sorang akak duk kt lantai sambil menunduk mukanya…dalam hati rasa kesian lak tengok die duk minta sedekah…orgnya mude lg mb dlm lingkungan 30-an..tp ape yang menambahkan kesedihan aku ialah bile tengok anaknye yang masih kecil bermain2 kt lantai kotor 2..menyayat hati aku tgk…anak kecil 2 rase2 nya dlm 1thn kot..tak tergambarnya rasa sedih ble tgk dia mcm 2..walaupun aku xknl dia tp sbg mnsia aku rasa simpati ngn nasibnya..tp apakan daya berat mata memandang berat lg bahunya memikul…simpati dengan nasib nya…andaian ku die mungkin kehilangan suami…mb jgak suaminya sakit..bermacam2 andaian dlm kepala aku nie tp xde pihak ke yg dapat membantu golongan seprti itu..walaupun rakyat Malaysia terkenal ngan sikap yg pemurah tp sampai bile dia akan tinggal disitu untuk mohon simpati..masa ondaway nk balik sekali lg aku tgk die tp kini bersama 3 lg anaknya..sume masih kecil2 mb 8-1 thn…entahlah aku hanya mampu menyuarakan simpati tp aku sendiri xmampu nk mnolongnya len la kalo aku jutawan..harap2 pihak bertanggungjawab dpt meninjau golongon2 seperti ini untuk membantu demi masa depan anak2 mereka…

No comments: