Cinta Yg HiLaNg

haii u ols..

Tgh2 Duk Baca Paper Terjmpe Lak Article Nie..

Carilah Cinta Kita Yang Hilang. Insya-Allah Kita Temui Semula Cinta Itu Di Tempat, Pada Suasana Dan Pada Masa Ketika Kita Mula-Mula Menemuinya Dulu. Bukankah Kita Bertemu Kerana Allah? Bukankah Yang Menyatukan Kita Kalimah-Nya? Bukankah Tempat Termaktubnya Lafaz Akad Dan Nikah Di Rumah Allah?
“Kembalilah Ke Sana. Carilah Kekuatan Itu Semula. Tidak Ada Manusia Yang Terlalu Gagah Untuk Hidup Tanpa-Nya. Dan Tidak Ada Hati Yang Paling Waja Hingga Mampu Bertahan Terhadap Dunia Tanpa Cinta. Renungilah Mata Isteri Atau Suamimu, Carilah Cinta Itu Di Situ. Masih Ada? Atau Sudah Tiada? Dan Kemudian Genggam Erat Tangannya. Marilah Kita Cari Semula Cinta Yang Hilang Itu Bersama-Sama.” Begitulah Petikan Bahasa Cinta Daripada Karangan Ustaz Pahrol Mohamad Juoi Berjudul Cinta Yang Hilang...

Meskipun Barangkali Mudah Untuk Berkata-Kata Bagi Memujuk Hati Insan Yang Lara, Hanya Mereka Yang Melalui Alam Rumah Tangga Tahu Pahit Manis Hidup Bersuami Isteri.
Apapun, Ungkapan Cinta Curahan Rasa Ustaz Pahrol Itu Boleh Direnung Dan Difikirkan. Hati Yang Tidak Memiliki Cinta Akan Layu Dan Mati. Pun Begitu, Sukarnya Untuk Mencari Cinta Sejati Yang Boleh Dibawa Sehingga Ke Mati.

Besh jugak article ne..pape pun gue mmg ngn mencari cinta yg Hilang cume belum ketemu lg AKAN cinta itu...xpe mak gue ckp slow2 cr..heheeee..

Sumber:harianmetro/6june11/ahad



0 comments:

@kuepelita's blog. Powered by Blogger.