Friday, June 24

anda buat saya marah

Saat entry neh ditulis..amarah gue dh rede dh...xmau mrh2 dh nt sepat tua...
Adapom kisah ini dh lame terjadi tp xlame sgt la dlm 2 weks ago la..


13.06.2011-14.06.2011-Batu pahat,Johor darul TAkzim

Tugasan gue adalah untuk mengajar para librarian tentang staffweb..adapom ia adalah salah satu cara utk kite mencatalog bahan-bahan library...die mcm web browser besa je tp senang n mudah je keistimewaan die..so gue xnk ckp manyak tntang staffweb nie tp gue nk berbicara tentang masalah disiplin dikalangan librarian yg sedia ade..

BAyangkan lah tuan puan sume,gue dh la dtg dari jauh semata-mata nk train dorang tp dorang lak wat perangai..janji kol 2 ptg stat training tp hape kol 3 xdtg2 ag..suhu kemarahan gue nek mendadak smpai ke 360 darjah calcium..

Tp xpe gue cool lg..relaks relaks...small matter jew tus kam...

Lepas tu kol 3 dorang dtg so rakan gue train dorang dlu..turn gue keesokan harinya...

WAhhhh...semangat nieh nk mngajar...almaklom la 1st tyme kammmmmm...
Tp neves2 pom ade gak sbb yg pelajar2 nya dh tua Bangka sume...yg pengajarnya masih mude remaja..single lg..ehem-ehem!

Ok  ok ok...kite teruskan lg ek..

So tepat jam 9 am gue dh smpai kt sane..semangat berkobar2 neh...
Tetibe gue tgk kiri kanan depan belakang xde owang beb..hape lagik nek lagi suhu badan gue...

Sunyi je lab computer tu...

Dorang dh melampaui batas2 kemanusian hak asasi manusia dan segala bagai...huhuhhhhhhh

So macam besa gue cool cool..bt besa je..kunun penyabarla yer tuan puan...

Gue:xpe..kite tunggu la jap ag
Opismate:dorang dh melampau lampau...ade ke ptt buat kite cmni...

Kring....kring...kring....(henpom gue tu..)

Gue:ye bos...erm...dorang xdtg ag..
Bos:ape??????xdtg ag...SIAP dorang..nak kena nie..xpe u ols sbr dlu nt i inform kt bos dorang
Gue:ok bos..(sedey neh)
Tepat jam 10am dorang pon dtg la
Dorang:maapla yer,lmbat cket..kiteowang ade jogim pagi td..mmg setiap selasa ade jogim rmai..
Gue: (macam besa la dlm hati)...haprak hang lambat cket...lau aku tau kol 10 aku dtg..xpayah bgun pagi2 lau mcm nie la sikap hampa..(MARAH NEH sedara)
Gue: Xpe la..lain kali inform btoi2 k(lembut je ckp..control penyabar)...xpe la jom kite proceed ngn staffweb utk cataloguing...
Gue pom mengajar la hemtam hemtun...byak gak soalan dorang..tp segala yg gue jwb berdasarkan fakta k..xde men tipu2..

so hbs la sesi pengajaran gue hari tu...
P/S:kite sbgai msia nie kena la hrmat org len..jga berjanji pastu bt2 lupe lak..ketepatan masa adalah sgt penting tau..sekian

nie die hotel penginapan gue




Sekian,membaca tambatan ilmu

No comments: