Tuesday, January 3

Kenapa saya ada blog?

Assalamualaikum...

Sebenarnya blog adalah salah satu medan untuk kita menulis,meluahkan perasaan kita tapi tak semuanya kita boleh luahkan.Blog adalah tempat untuk kita berkongsi segala suka dan duka pahit manis perjalanan hidup kita.

TAPI,

tak semuanya kita boleh kongsi kan..
Bagi saya blog ini dah macam diari hidup saya sendiri dan mungkin anda suka membacanya dan mungkin juga ada sesetengah anda yang tak suka membacanya.Betul tak?
Kalau boleh di blog ini saya hanya ingin berkongsi pengalaman MANIS saya sahaja.Yang pahit-pahit mungkin kita boleh simpan di hati saja kan.InshaALLAH.
Kadang-kadang kita merancang untuk tidak menulis yang bukan-bukan,contohnya tentang hal orang lain sebab semua itu dah dikira MENGUMPAT.Tapi siapalah kita..Tapi InshaALLAH kita cuba hindari..
Benarlah seperti yang termaktub di dalam kitab suci,

Manusia merancang,Allah jua merancang TAPI perancangan Allah itu jauh lebih SEMPURNA bAHKAN YANG TERBAIK....

Selagi saya mampu, saya akan menulis, menulis sekadar berkongsi rasa, berkongsi pengalaman, sekadar mahu mengingatkan diri, agar tidak kembali mengulangi kesilapan sama berulang kali. 

Jika ada penulisan saya yang mengores hati di antara anda semua, sejuta kemaafan dipohon,maafkan saya yang hanya berstatus insan yang lemah ini...
Semoga selepas ini saya bisa menulis dengan idea-idea yang melimpah ruah dan bisa menghupdate blog ini dengan lebih semangat lagi.Hokeh..Akhir kata selamat maju jaya!!

Yang Merancang,

No comments: