Pesona Rindu


Hi ols,

hr nie i nk upate novel yg dah lame i baca..tp still baca berulang kali...ok gak stori dia



Sape x kenal Sharifah Abu Salem kan...Novelis yg sgt terkenal dgn karya2 nya..Sekarang beliau aktif dalam meghasilkan skrip2 drama...
Novel mcm cinta 3 segi la...Adegan rampas merampas..si suami beristeri 2..isteri2 dia plak kwn baik...

Sinopsis Novel

RINDU bertandang ketika masin-masing didakap kesepian.Fazlan ditinggalkan Darina, isteri yang obsesi terhadap cinta, cita dan impian. Najmah pula memutuskan pertunangan kerana tidak menyintai jejaka pilihan keluarga. Keputusan Najmah mengundang sengketa.
Dia terpinggir dan kepulangannya tidak diharapkan.

Fazlan hadir memberi kedamaian. Persahabatan bertukar menjadi kekasih. Najmah menyangka yang dia hanya menghormati Fazlan sebagai majikan. Namun cinta di hatinya kian berputik biarpun dia tahu Fazlan adalah suami sahabat baiknya sendiri.

Selepas lima tahun di luar neara, Darina kembali semula. Ternyata cintanya pada Fazlan
masih ada. Bagaimana harus Fazlan menerima Darina semula? sedangkan dalam masa yang sama cintanya terbahagi dua untuk Najmah juga. Lalu Fazlan merahsiakan perkahwinan itu.

Najmah diburu rasa bersalah. Dia telah mengkhianati kepercayaan yang diberikan oleh Darina untuk menjaga Fazlan. Bai Najmah, cintanya hadir hanya sementara. Tidak lebih dari sebuah pesona.

Fazlan dalam dilema, siapakah yang lebih dicintainya? Najmah ataupun Darina? Namun bagi
Fazlan, dia tidak rela kehilangan kedua-duanya sekali.

karya ni i bg **** ok x..


Review...
Jalan cerita memang OK..xmembosankan sgt..kadang rasa kesian kat Najmah tp kadang2 rasa dia xpatut rampas suami org kan.Tapi hakikatnya cinta tu memang buta kan..

Darina pun xpatut gak tinggal suami lame2 semata-mata nk mengejar cita2 dia tu.. Suami diabaikan..Tp betul ke ada wanita yang sudi maafkan jika suami dia dirampas kwn baik dia sendiri???Lau ada bagus la...tak semuanya sempurna kan.

So,cuba la baca sendiri..Semoga apa yang buruk kita jadikan iktibar kan.

Membaca Budaya Bangsa!!!


0 comments:

@kuepelita's blog. Powered by Blogger.