Sunday, July 17

RanTing CINTA si Plato

Salam u ols,

Gue dh hmpir separuh baca novel nie..


Pada permulaan rasa mcm agak memborimkan tp akhir nie agak besh gak la..


Ape yang gue perhatikan setiap novel NB slalunya tidaklah mengecewakan.Setiap pengolahan cerite agak baik jgak la.

Macam biasa la karya NB akan mengangkat isu rumah tangga yang tiada penghujungnya..So bagi gue citer nia boleh tahan la..gue bg 3.4 * ok x..heheheehehe

Ade 1 ayat die yang gue paling suke 

“Tuhan beri beluncas untuk kita dapat rama-rama yang cantik…”

so,bersabarla ek ape yang dh terjadi...

Sinopsis:

Sukar menerima hakikat si suami pergi tak kembali. Hati Sofea galau dan ganar. Separuh nyawanya terasa melayang. Bagi dia, Alfian, si suami terlalu muda untuk mati.Namun cerita yang terbongkar selepas kematian Alfian, membuat hatinya luka parah. 

Dalam melayan duka lara, Muaz muncul seperti kilatan cahaya. Lelaki yang bertahun dahulu pernah menaruh hati padanya. Lelaki yang sering berdoa, akan berjumpa semula ranting cinta yang tertinggal di belakang. 

Tidak mudah hati Sofea akan berubah, tidak mudah cinta akan beralih arah. Tetapi Sofea sedar cerita kelam yang ditinggalkan Alfian harus dipadam.

Dia harus bangkit, berdiri semula dan melupuskan segala ingatan pada yang menyakitkan..

macam tu la lebih kurang sinopsis die...

Sofea yang dlunye sorang yang redha dan pasrah tibe2 menjadi nanar selepas kematian suaminya...

Muaz hadir kembali untk menwarnai hatinya...Itulah namenya jodoh walau seribu tahun  kite berpisah dan walaupun 1000 batu jarak yang memisahkan jika diizainkan Allah ia pasti kembali bersama.OK

Chau dlu

jiwa berjaya jiwa membaca!!!