Pindah Rumah

Assalamualikum semua..

Bukan senang nak hidup senang dan bukan susah nak hidup susah.

Tetiba cakap camtu kan? Tak da kena mengena pun pepatah di atas.Harap maklum
Sebenarnya aku baru lepas audit dalaman.Hehe..
Alhamdulillah dah settle. Ade 3 OFI..hehe..ape itu OFI> Opportunity For Improvement.
So next on September ada Audit SIRIM lak..huwaaaaaaaaaaaaa
Walaupun ni bulan raya, tapi disebabkan audit ni hati rasa tak tenang.

Bulan ni juga aku dah pindah rumah. Dah tak duduk menyewa bujang lagi. So dah senang bila usben datang dar KL nanti. PJJ ni sebenarnya susah jugak tapi tulah nak buat camne kan.
Sebenarnya lepas nikah hari tu, aku dah mohon masuk kuarters UTM. Lama jugaklah proses dia, bulan ni baru dapat rumah.  Kadang-kadang aku sangat-sangat tak faham, benda simple jer tapi nak dapat rumah tu bukan main susah lagi. Apa yang aku perasaan orang kita ni suka menyusahkan benda yang simple, sama macam audit ni jugak, benda senang ada tapi yang susah jugak dia buat.Aiyaaa

Tapi takpelah, sebenarnya benda-benda yang macam ni kita jadikanlah pengalaman hidup ya. Jangan susahkan kepala fikir banyak-banyak.

Rumah tu aku dimaklumkan, baru sebulan orang sebelum ni pindah keluar. Rumah ok tapi kena bersihkan la sikit. So disebabkan aku kekangan masa+ tak larat sangat+ malas..haha..Aku upah je Auntie yang aku kenal. Dia buat kerja agak bagus. Habis satu rumah dibersihkannya.Kerja dia bersihkan dari rumah ke rumah. Selalunya dia buat kerja weekand. Aku kenal dia pun melalui owner rumah aku sebelum ni. So dalam masa 1 hari siap.

Bila dah siap kena pasang la air. Mula-mula air OK pasti tiba-tiba tak ada lak. Bila check kat bawah meter kena potong daaaaaaaa. So nak tak nak terpaksalah aku g SAJ untuk sambung balik air tu. Kena potong tu aku rasa lah penyewa sebelum ni dah clearkan nama dia kat SAJ kot. Fee untuk penyambungan tu dalam RM100 kalo tak silap.
Sekarang ni barang-barang tak habis pindah lagi.Banyaknya barang-barang aku!!!Rasanya dulu tak banyak sangat.
Bertabahlah, sekian terima kasih





2 comments:

Miss Red said...

duk dalam kuarters dah ke...wahh.....happy pjj life...and selamat pindah rumah baruuuu...

Norhafisah Zakaria said...

aa..dah pindah..alhamdulillah :)

@kuepelita's blog. Powered by Blogger.